hem ljuva hem

Hey igen! Nu är det söndag och skola redan imorn igen,
de går alltid så snabbt på helgerna.. Men det har iallafall
vart en skön helg, de måste jag erkänna.Tänkte lägga upp
lite bilder o berätta lite vad jag har gjort, men bilderna är
inge kvalité på, är tagen med min kära
telefon o de säger sig självt.

Fredagen tillbringade jag hemma tillsammans med
mamma o min bror. Kollade 2 skräckfilmer o en
romantisk/drama typ, helt okej!
Sen gjorde vi iordning mat till oss och tog fram allt gotta
mamma hade köpt hem för kvällen så satt vi oss ner o kollade idol,
och helt rätt vem som åkte ut.
Eric vinner nog, eller vad tror ni? men tove är oxå riktigt bra :)

Lördagen hände de lite mer, haha..
Börja med att jag vaknade vid halv ett tiden hoppade snabbt
i duschen o sen iväg för att möta sara o melker på en lång promenix,
som varade i ett par timmar till o med tror jag? Sen direkt iväg o köpte
hårfärg och solade som va så himla länge sen, tror de va innan
sommaren senast till o med så det var så skönt, de behövdes.
Efter de, stressad hem o fixade mig sen iväg för att möta sandra
o catia som sedan fortsatte vidare till hallsberg där de skulle
styras fest. & måste bara nämna, ibland är jag verkligen helt
sjukt ärlig nästan för ärlig ibland haha, sorry catia o sandra.
Men ni fick er iaf ett gott skratt ;) Väl framme iaf, så mötte
vi upp alla och kvällen blev chill! Men kvällen blev lång,
för självklart som vanligt när man är där lyckades vi
missa bussen... Så var väl hemma vid en fyra på morgonen eller
va det var? Tack vare catias pappa, stort tack!

Söndag, blev inte mkt sömn upp redan vid halv elva tror jag
det var och hoppa i duschen och åt sen åkte jag o johan
iväg hem till pappa för att kolla på huset o självklart för att träffa han!
(som ni kanske inte vet, så håller iaf pappa på att renoverar hela huset just nu.)
Han hade faktiskt kommit riktigt långt, rivit alla väggar o byggt nya
o golv o allt. Men de är mycket kvar att göra. Men hur som helst,
vi hjälpte pappa att hugga lite ved, sen laga vi lite
mat och kollade film och mest bara satt o snacka lite skit, hur mysigt som helst.

och nu nyss kommit hem, så har mamma vart gullig o ställt
fram lite julfika med safran bullar o pepparkakor och lite sådär.
Så precis tryckt i mig det oxå. Men ja, som sagt tack alla för en riktigt
bra helg, den har vart guld :*



Lite gott och filmerna från i fredags


En pigg o glad sandra



pappas rum, den där vita grejen som hänger på andra bilden
är inte ngn blomstergrej som de kanske ser ut som det är en typ
häng matta fast sittande för er som inte ser. För själv tyckte ja det
såg ut som en blomsterhållare på bilden.
Så synd att jag inte har bilderna från de såg ut innan men tänkte att
eftersom han inte är klar än så lägger ja ut bilder sen när han är helt klar
för då kommer man nog se en hel del förändring iaf.

Här har han iaf lagt nytt golv, nya väggar, målat om och slagit ut en vägg
så han har en kläd kammare men tyvärr tog jag ingen bild på den.




Köket, långt ifrån klart. Som ni ser är de lite rörigt för här håller
han på att göra isolering och sen ska fixa med väggarna
och golv och göra köks ö och lite sådär. Men här har ni hur
långt han kommit hitils iaf, så ska jag försöka ta med
kamera nästa gång eller låna pappas bilder som han har
sen han flytta in hur de såg ut då och skillnaderna under
hela tiden. Sen på tavlorna som ni ser, är det pappa
som har målat av han själv och hans tjej,
ser tyvärr inte så bra men dom är inte riktig klara dom heller än.



Bild från utsidan

Okej, lyckades tyvärr inte ta så mycket mer bilder men nu vet ni iallafall på ett
ungefär. Sen kommer jag o min bror få dela på över våningen men kände att
det inte var någon idé att ta kort på för det ser ut som en ända röra, sen ska det
även bli en hel del mer, men det får bli en överraskning sen, men de kommer ta sin tid.


sen måste jag även lägga ut en bild på mig som tog tidigare under dagen,
jag som hugger vet SJÄLVKLART!




& självklart två bilder av mammas gulliga mys till oss när
vi kom hem.




Måste bara säga, att jag har världens bästa mamma pappa o bror!

Pappa, har alltid vart en sån förebild för mig, det har alltid varit så.
Alltid sett upp till han, det var väl i princip han jag växte upp med
(för mamma o pappa skiljdes redan när jag var 2 år gammal)
Så åkte till mamma i kristinehamn som hon bodde i då på helgerna.
Men pappa, han har alltid funnits där och alltid förstått än så himla bra.
Minns när jag var mindre jag kunde säga till mina vänner ibland till o med
när dom fråga om inte vi kunde vara, så sa jag att jag ville hem o vara med min
bästa vänn pappa. Jag hade alltid så kul med dig, jag skrattade nästan jämt.
Älskade att störa dig när du satt o kollade tv, minns hur jag kröp under din fotölj där
du satt o kittla dig under fötterna och nöp dig i bena tills du börja kittla mig,
det var bland de roligaste jag visste. Eller väckningen när jag skulle upp till skolan
när du kommer in o ropar god morgon god morgon och skakar i hela sängen så
jag flyger upp och ner, vaknade till o med alltid med ett skratt.
Sen har du alltid vart så, jag hittar inte ordet men så cool enligt mig på något sätt,
du jobbade som idrottslärare, judolärare,kollo ledare, vakt, konstnär, bygge&måleri
du gjorde liksom alltid allt de där o jag ville alltid vara med dig. Minns när du tog
med mig på dina idrottslektioner så jag fick vara med på dom och göra alla övn som
dom äldre fick göra. Idrott blev de bästa ja visste, bara för du tyckte de var så kul.
Jag började gymnastik,tramplin,boxning,dans, judo, bowling, fotboll och jag vet inte
allt. Du tog med mig till krogen ibland när det kom artister dit,
bla dom jag har mest minne av petter, lambretta och hanna och magdalena
(som var tre av mina stora idoler). Även alla våra dagar när vi åkte inlines
varenda vår/sommar, de va så himla kul! & sen varenda sommar till kollo,
och nu till o med jobbar jag själv där och det är bland de absolut bästa jag
vet under sommaren. Alltså skulle kunna skriva hur långt som
helst, men jag vill iaf bara tacka dig för allt du verkligen gjort för mig pappa,
jag älskar dig.




Kommentarer
Postat av: alette

shhit va långt inlägg xD

2009-11-29 @ 21:10:28
URL: http://aletteclementzon.blogg.se/
Postat av: Anonym

YES! :) inge liv för tillfället kallas de

2009-11-29 @ 21:23:51
Postat av: Anonym

tack själv jag bjuder på bilden där uppe.

vilken fint inlägg om din pappa!

(kan man betala med busskortet på tåget?)

2009-11-29 @ 22:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0