tips!

Kul att ni läser min blogg alla, antalet besökare stiger hela tiden!




(lite olika bilder på mitt hår från -08 till -09)

Tänkte att nu är det dax för ett inlägg om hår.
För det är så otroligt många tjejer som skulle vilja ha långt hår
men känns som det aldrig växer? Jag har en del vänner som jag får
höra dagligen klaga på deras hår, sen massor av dom som även ställer
mig frågan: Hur fick du så långt hår sandra? Hur ofta klipper du dig och
massa mer liknande frågor. Så det här inlägget tillängnas till er som vill
ha lite längre hår, på det sättet jag har gjort och lyckats någolunda bra ivf.

Jag ska säga er att alla dessa dyra krämer alla köper hit
och dit, skippa det ni behöver det inte. Självklart kan det med
säkert göra en stor förändringinte vet jag? men jag använder
inte det och mitt hår har ändå blivit någolunda långt.

För det första, tvätta inte håret allt för ofta det sliter på
det som många redan vet.(där gör jag en tabbe för jag
tvättar det varje dag i princip och det slitet grymt mycket.)

Sen det här med att gå till frisören var tredje månad som
man ska göra, som jag har fåtthöra av min farmor som äger
än frisör salong. Det gör jag inte heller, visst det är säkert jätte
bra och håret mår säkert mycket bättre av det.
Skillnaden är att där gör jag lite annorlunda, för varje gång jag
har gått till frisören så klipper dom alltid nästan precis under
axlarna även om jag bara säger att dom ska ta ngr få cm.
Känner ni igen er?

Jag gör istället såhär att jag brukar snurra ihop håret, om man
tänker sig en polkagris stång haha, kom inte på något annat
men på samma sätt. Sen kommer du då se att det står ut lite hårstrån
här och var, de klipper du bort (för de är det som är mest slitet)
nu pratar jag för er som har jämnlångt hår inte uppklippt för
så är det självklart att det spretar. Men sen iaf byter ni bara sida
och gör samma sak där. Slutar med att ni även klipper längst nere
i topparna där ni håller. Så slipper ni klyvna toppar för det mesta!
Sen ska jag inte säga att det är det ända jag gör,
för även jag går självklart till frisören men inte allt för ofta.
-Tipset kommer förresten inte från mig själv, det fick jag faktiskt höra
av min farmor när jag berättade för henne hur jag tyckte
det var när man gick till frisörsalonger.

Försök även att undvika platta håret, locka håret allt med
varma tänger för det sliter även de på håret.
Spara det tills helgerna eller då ni ska va lite extra snygga!

stort plus även till hårinpackning, det ger verkligen ett lent resultat!
Jag försöker åtminstonde använda det 2 ggr i veckan.

Sen som många även gör, färgning?
Yes, jag har inget och säga till om där jag färgar håret rätt ofta
beroende på att jag får utväxt eftersom jag egentligen är jätte
ljus i håret blond/vit svårt att tro men sant och jag föredrar mer brunt.
Men försöker att bara färga utväxten alltså inte hela håret.
Det gör jag på mig själv för det mesta, men ibland händer de
även att jag går till frisören för efter ettag måste allt förbättras
på för det får olika nyanser. Då gör jag en avfärgning,
blekning och sen hela håret i en färg.

sådär ja, tror jag fick med det mesta och hoppas ni blev nöjda
och att det kanske kan hjälpa er!


Kommentarer
Postat av: Frida Elvreus

haha tack gumman! jag kände att det där var just det jag frågade dig ;)



Ska prova det några månader och se hur det fungerar på mitt hår, vore inga fel o ha din längd på det!

2009-10-01 @ 13:33:19
Postat av: Anonym

sv till frida;

hehe precis, och du är inte ensam om att ha frågat det heller. Så hoppas jag förklarade tillräckligt bra så att du förstod hahaha! ;)



Det gör du rätt i, tror de blir kanon! söt du är tack, men ja skulle vilja ha tjockare o lockigt hår. funderar på att permanenta vad troru om de?

2009-10-01 @ 13:41:06
Postat av: Anonym

ja gör det! jag har ju sett hur du har när du lockar det och då är det sjukt fint :)

2009-10-01 @ 13:43:05
Postat av: Anonym

sv; Ja, jag gillar när de är lockigt!

Men frågan är bara om de sliter as mkt på håret sen om de kommer bli att jag ångrar mig de är det ja är rädd för, för ja vill ju ha stora lockar typ eller vågit men vi fårse va som händer! :)

2009-10-01 @ 13:47:51
Postat av: Anonym

Jo men chansa, jag tror inte dte kommer slita så överdrivet mycket iaf. Ronja permanentade sitt hår och det blev inte slitet alls.

2009-10-01 @ 13:49:09
Postat av: Anonym

åh gjorde hon! vad för lockar?

eller gjorde hon platt? då ska ja snacka med henne :)

2009-10-01 @ 13:49:58
Postat av: Anonym

mellanstora lockar.. det var ett tag sen nu men ja, prata med henne :))

2009-10-01 @ 13:51:55
Postat av: Lotttta

svar:

ja skulle vara hur snyggt som helst!



för några veckor sen fanns det slitna jeans leggins på veromoda, vet inte om dom finns kvar nu, och dom var mörka, lite gråa.. typ!

2009-10-01 @ 14:52:00
URL: http://lottet.blogg.se/
Postat av: sofie

Så jäkla fint hår har du! :)

2009-10-01 @ 16:02:13
URL: http://sofienyman.blogg.se/
Postat av: sofie

aa dom är snygga som fan =) Jag funderar på ettan alltså, den ser så skön ut, vill ha i svart helst.

2009-10-01 @ 16:15:07
URL: http://sofienyman.blogg.se/
Postat av: FRIDA - It´s all about me

Vad kul att läsarna ökar! :D

2009-10-01 @ 20:00:53
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Lotttta

svar: ja de hoppas ja med! vet du vart man kan köpa rosa uggs? haha har letat överallt men hittar ej!

2009-10-01 @ 20:43:45
URL: http://lottet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0