missin' old days

Var bara tvungen, fick nyss massa bilder av min dåvarande
närmaste vän, evelyn. Pratade gamla minnen, bara tanken på
det så börjar jag skratta vi var galna rent ut sagt. Tänkte att jag
även skulle dela med mig lite av de roliga, fast kan tänka mig att det
alls inte kommer va lika kul när jag skriver här, men ska göra så gott
jag kan för att försöka få er ett litet skratt iallafall. Roligare när man är
med om det chansar jag på! Men nuså, börjar med lite bilder



;Bilden är tagen av pappa tror jag det var? från en kväll hemma
hos mig när vi hade somnat in i vår skönhetssömn natten till nästa skoldag. mys!

Undra hur gamla vi kan vara här, men kan tänka mig att vi kanske gick i 4an?


;Jag och evelyn i pappas säng va det väll? ;) haha där har jag minnen
från. Sen vår tripp till ikea det säger allt. haha checka även våran outfit,
hur tänkte vi där? det värsta var att vi alltid ville ha samma kläder till kanske
6an? och är man ändå inte rätt stor då, lite förstor enligt mig iallafall för att
köpa likadana kläder o gå runt i.



& här, i loove! Våran resa till branäs tillsammans, galen dag!
säg något som inte hände den dagen. Det här är det ända som får
än att se fram emot vintern, hoppas på att det blir lite mer åkande i
vinter än vad det vart förra. Glidit ifrån det där en hel del, men de är inte
värt att tappa helt bland de bästa jag vet, så grymt roligt! Ni som inte
åker rekomenderas starkt att testa nu till vintern ni kommer inte ångra det!

Dåså, de var lite bilder tänkte även berätta ett av mina starkaste minnen
tillsammans med den här tjejen på bilden, ska göra mitt bästa för att förklara
så bra som möjligt. haha skrattar redan nu, med tanken på det!

Det var såhär att jag och evelyn tog våran promenad till fiket
och tänkte köpa våran efterlängtade hallonbakelse. När vi
väl sitter där, och måste tillägga det var
fullt på fiket, men vi fick ändå vår idé. Att såfort vi ätit klart
skulle vi smyga. Då menar ja verkligen SMYGA..
Men först måste jag bara berätta lite snabbt hur det ser
ut där inne så att ni ska förstå, Först är själva ingången sen
kommer man direkt till själva disken med bakelser, och själva
diskerna med bakelser går som ett v om man tänker sig mot
ena hörnet, och om man ska äta där så går man igenom ett
litet kapprum först, och det ligger precis i ena sträckan av bakelserna
så man kan nästan bara gå och ta en, sen kommer själva fika rummet,
men man ser igenom allt med tanke på att de är glasdörrar.
(svårt att förklara men hoppas ni förstod någolunda bra)

Iallafall, nu..
Vi bestämde oss för att man kan ju inte stå upp när man ska smyga
så mitt bland alla gäster sätter vi oss på alla fyra (alla glor) men
vi skiter i vi sitter där o börjar krypa mot
kapprummet (själva poängen var att vi skulle lyckas komma ut
utan att ngn av personalen skulle se oss) Vi börjar bra, tills
vi kommer till själva kapprummet, då vi precis ska passera de
och ta oss förbi disken och allt. Då vi hör en röst som säger
argt bakom våra ryggar
- OCH VAD HÅLLER NI PÅ MED?
(en av personalen, som tydligen stått o kollat på oss och trott
att vi skulle ta bakelser) så evelyn reser sig snabbt och
ställer sig helt tyst. Men jag dum huvet sitter kvar, och
det ända jag får fram snabbt är:
-vi smyger..
Personalen kolla på oss strängt och sa inte ett ljud, hon
blev antagligen chockad över mitt svar antar jag, inte riktigt
va hon hade räknat med. Reser mig iallafall upp, så går
jag och evelyn ut lite ledsna för att hon kommit på oss.
sen dör av skratt! och det gör jag även idag, det va sjukt.
Det värsta var att okej om vi var små, men vi gick ändå i
typ slutet av 5:an början av 6:an där någongång?
hahaha!

Sen en till grej som jag kom på nu som jag också måste passa på att berätta för
er som orkar läsa. hahaha herregud säger ja bara.

Det här var några dagar senare,
Jag och evelyn är som vanligt påväg hem från skolan ska hem till mig,
men på vägen i våran park typ på baksidan sitter de en man runt 30-40
års åldern kan ja tänka mig, och läser sin tidning-sporten.

Som vanligt får vi en av våra smarta ideér, och bestämmer oss
för attvi ska tävla om vem som vågar gå närmast han,
båda är först lite försiktiga.Men senare mot slutet,
slutar med att jag verkligen har gått inför att jag ska vinna,
båda står ungefär ett steg bak ifrån där han sitter, han kollar
på oss som om vi skulle fråga något men båda var bara tysta.
Sen fortsatte han kolla ner i sin tidning. Och vi stod precis framför
han o bara kolla. Men hade gett mig fan på att jag skulle vinna
allting så jag sätter mig precis intill han och evelyn på andra
sidan så det var svårslaget. Killen kollade på oss förvånade
och lär tänkt vad fan vill dom? men gjorde allt för att ta hem segern,
så sätter hela mitt huvud framför hans tidning och då äntligen
slog jag evelyn, slutar iallafall med att båda bryter ihop av
skratt tillslut även han.
Sen fortsatte vi bara hemmåt, och skratta så vi grät.

MINNEN som har satt sina spår, evelyn lundberg måste jag verkligen tacka
för den tiden vi har haft tillsammans den va grym! always in my heart.








Kommentarer
Postat av: sofie

hahaha vad rolig du är snadra! " vi smyger" ser det framför mig alltså haha.

2009-10-01 @ 21:57:28
URL: http://sofienyman.blogg.se/
Postat av: P

"-vi smyger.." svårslaget verkligen hahaha

2009-10-01 @ 22:17:43
Postat av: Anonym

skulle vara kul om du kunde lägga in bilder från kroatien!:D

2009-10-01 @ 22:22:02
Postat av: Anonym

sv till paul;

hahaha YES de där va galet!

2009-10-01 @ 22:28:08
Postat av: Anonym

sv till anonym;

Absolut ska jag göra det, jag har tyvärr bara ngr gå än så länge. För vi alla som hade kameror med oss ska lägga över alla till en och samma skiva så man får lite mer bilder, för alla hade med sig kameran vid olika tillfällen men såfort ja får dom lovar jag att jag ska lägga in dom :D

2009-10-01 @ 22:29:20
Postat av: Lottta

sv: tack så jätte mycket! :)

2009-10-02 @ 05:47:09
URL: http://lottet.blogg.se/
Postat av: evelyn

hahah, sandra seriöst sitter här och tjuter av skratt :D tack själv sandra, saknar dig <3

2009-10-02 @ 13:12:52
URL: http://eveelynl.devote.se
Postat av: sofie

Ja :) men det va inte det jag hade planerat att köpa ;p hade så stressigt, men hitta lite saker :) örhängerna va snygga tyckte jag allt.

2009-10-03 @ 02:12:10
URL: http://sofienyman.blogg.se/
Postat av: linnea

svar: tack du! :D fin blogg :)

2009-10-03 @ 13:13:11
URL: http://liinneasblogg.blogg.se/
Postat av: linnea

svar: tack du! :D fin blogg :)

2009-10-03 @ 13:13:13
URL: http://liinneasblogg.blogg.se/
Postat av: Malin - Proff. Master Makeup Artist/Hairstylist...

Ja visst är det snyggt! Man kan verkligen göra mycket med lite smink... =)

2009-10-03 @ 16:22:54
URL: http://www.malinnestor.se
Postat av: FRIDA - It´s all about me

Sv; Tack så mycket! :D



Rösta gärna på mig här http://www.tv4.se/1.1173520?i=184 det hade betytt jätte mycket för mig! :) <3

2009-10-04 @ 13:44:19
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0